Nowoczesne ciągniki rolnicze Deutz-Fahr charakteryzują się dużą wydajnością połączoną z elastycznością i ekonomią. Moc silników jest optymalna zarówno dla właścicieli małych gospodarstw rolnych, jak i przedsiębiorstw o dużej powierzchni. Popularnością wśród wszystkich grup klientów cieszą się ogłoszenia sprzedaży nowych i używanych ciągników opisywanego producenta. Przeznacza się je nawet do najcięższych prac polowych. Niestraszne im kryzysowe warunki i ergonomiczna powierzchnia niektórych pól uprawnych.
Najnowsze rozwiązania mechaniczne i technologiczne, w jakie wyposażono ciągniki rolnicze Deutz-Fahr zapewniają komfortowe użytkowanie tych maszyn. Ich główne zalety to wysoki poziom komfortu i bezpieczeństwa operatora. Wprowadzono w nich wydajne silniki i ekonomiczne rozwiązania, spełniające restrykcyjne normy Stage V. Dzięki łatwemu w obsłudze oprogramowaniu ciągniki Deutz-Fahr może łatwo uruchomić każdy rolnik, bez konieczności wykonywania skomplikowanych działań czy instalowania dodatkowych sterowników.
Spis treści:
Seria TTV ciągników producenta Deutz-Fahr – cechy charakterystyczne
Ciągniki rolnicze Deutz-Fahr serii 9 TTV skonstruowano jako najnowocześniejsze i wysoce inteligentne urządzenia, optymalizujące sposób pracy rolnika zarówno w mniejszych, jak i dużych gospodarstwach rolnych. Warunkiem wydajności dla producenta jest przede wszystkim precyzja. Sześciocylindrowe silniki generują moc w przedziale od 295 do 336 KM. Wyposażeniem podstawowym ciągnika jest m.in. intercooler, dwie turbosprężarki, wysoko-ciśnieniowy układ wtryskowy, pasywny filtr cząstek stałych DPF i recyrkulacji spalin EGR. Silniki nowej generacji charakteryzuje przede wszystkim praca na niskich prędkościach obrotowych. Wykazują się one dużą łatwością zimnego rozruchu, gwarantując niezawodność maszyny nawet w ekstremalnie trudnych warunkach. Hamowanie maszyny jest bezpieczne dzięki wykorzystaniu systemu Anti-dive. Ponadto środek ciężkości przy zatrzymywaniu się ciągnika nie przesuwa się, co zapobiega zatapianiu przedniej osi w glebie oraz sprzyja regulacji stopni amortyzacji zawieszenia.
W ciągnikach rolniczych serii 8TTV zastosowano podobne parametry silnika, jednak w tym przypadku jego osiągi wynoszą do 287 KM. Silnik jest czuły, a jednocześnie niezwykle dynamiczny. Model ten charakteryzuje zaokrąglona krzywa momentu obrotowego, co przekłada się w sposób bezpośredni na imponujące rezerwy mocy przy niższych prędkościach obrotowych silnika. Działanie motoru zapewnia wszechstronność i kontrolę. Interwały pomiędzy kolejnymi wymianami oleju w ciągnikach obu serii wynoszą 1000 godzin. W maszynie zastosowano ponadto dwa osobne obwody hydrauliczne (CleanOil). Olej przekładniowy i hydrauliczny nie mieszają się, dzięki czemu minimalizowane jest ryzyko zanieczyszczenia obu cieczy. Skuteczność hamowania zwiększają ponadto zewnętrzne, suche hamulce tarczowe oraz hamulec silnikowy.
Do najtrudniejszych i najbardziej wymagających prac na polu i drodze przeznaczone są ciągniki rolnicze Deutz-Fahr serii 7 TTV, zwłaszcza specjalna, limitowana edycja modelu 7250 TTV Warrior. Z kolei seria 6 TTV oferuje rolnikom niższe koszty paliwa i eksploatacji. Pełny potencjał maszyny gwarantują takie rozwiązania jak: systemy SCR, DOC i pasywny filtr DPF oczyszczający spaliny.
Ciągniki rolnicze Deutz Fahr serii 6, 6.4 i 6C
Wszystkie maszyny opisywanych serii posiadają pewne części wspólne: to przede wszystkim zmodernizowane silniki, gwarantujące zwiększone osiągi przy pracy na niskich obrotach, oszczędność paliwa, nowe zbiorniki paliwa o zwiększonej pojemności, umożliwiające długotrwałą pracę bez konieczności częstego tankowania. Okres wymiany oleju również w tych maszynach wynosi 1000 godzin (lub 2 lata).
W serii 6.4 zastosowano dodatkowo kabinę MaxiVision, gwarantującą najwyższy poziom komfortu pracy operatora. Wyposażono ją w funkcję ComingHome, która umożliwia czasowe włączenie reflektorów pod dachem kabiny po jej opuszczeniu przez operatora. Manewrowanie tym ciągnikiem jest łatwiejsze dzięki zastosowaniu systemu Easy steer, redukującego liczbę obrotów kierownicą koniecznych do wykonania pełnego skrętu kół. Operator ma jeszcze jedno udogodnienie – może bowiem określić, w jaki sposób ciągnik ma być prowadzony na końcu pola (automatyczne zawracanie na uwrociach). Hamowanie ułatwia hydrauliczny hamulec silnikowy. W serii 6C zastosowano elektronicznie sterowany wtrysk paliwa Common Rail, wentylator wiskotyczny eVisco, filtry powietrza PowerCore oraz wysokowydajne przekładnie. Rozwiązania te tworzą imponujący pakiet zaawansowanych technologicznie możliwości minimalizujących zużycie paliwa i AdBlue.
Seria 5, 5D KEYLINE oraz 5D TTV
Elektrohydrauliczne sterowanie napędem na cztery koła, blokada mechanizmu różnicowego, WOM z czterema prędkościami, układ hydrauliczny o wydatku 90 l/min z maksymalnie czterema obwodami, przekładnia HML – to tylko niektóre z udogodnień dostępnych w serii 5 ciągników rolniczych Deutz-Fahr. W serii 5D KEYLINE zastosowano przede wszystkim rozwiązania dedykowane małym i średnim gospodarstwom rolnym. To w nich ciągniki rolnicze Deutz-Fahr tej serii odgrywają główną rolę, pełniąc funkcję tzw. maszyny zasadniczej. Zastosowano w nich trzycylindrowe silniki FARMotion o mocy od 66 KM (48,9 kW) do 102 KM (75 kW). Paliwo pod ciśnieniem 2000 barów do silnika dostarcza inteligentny i sterowany elektronicznie układ Common Rail. O efektywność pracy silnika dba kompaktowa chłodnica z wentylatorem o napędzie wiskotycznym oraz filtrem powietrza. Podobną budową silnika cechują się ciągniki serii 5D TTV. Katalizator DOC, elektronicznie sterowany zewnętrzny EGR, filtr cząstek stałych DPF oraz system SCR zapewniają emisję spalin zgodną z normą Stage V.
Ciągniki serii 3 i serii 4E
Jednostka napędowa serii 3 dostarcza moment obrotowy wystarczający zarówno dla prac rolniczych, jak i na terenach miejskich lub podczas utrzymania terenów zielonych. W silnikach nie ma konieczności zastosowania Intercoolera. Wyposażono je natomiast w turbosprężarkę ze stałą geometrią łopatek i zaworem Waste Gate. Za jego pośrednictwem steruje się ciśnieniem doładowania. Ciągniki rolnicze Deutz-Fahr serii 4E charakteryzują się zastosowaniem układu chłodzenia z chłodnicami o dużej powierzchni. Obejmuje ona chłodnicę płynu silnika, Intercooler, chłodnicę oleju przekładniowego i napędowego. Zoptymalizowano ponadto przepływ powietrza. Filtr powietrza w ciągniku z wyrzutnikiem pyłów gwarantuje wydajność silnika. Wszystkie rozwiązania zastosowano w maszynie z myślą o wydłużeniu okresów międzyprzeglądowych w okresie wzmożonej eksploatacji.
Ciągniki rolnicze Deutz Fahr – co oznacza seria 5DF/DS/DV?
Modele serii 5DF/DS/DV zaprojektowano z myślą o ich ciężkiej pracy na ograniczonej powierzchni. Ich szerokość waha się pomiędzy wartościami od 1166 do 1671 mm. Smukły kształt maski silnika zapewnia operatorowi doskonałą widoczność z wnętrza kabiny. Wraz z kompaktową budową serii maszyn zadbano o zachowanie dużego kąta skrętu kół. Wszystkie silniki osiągają wyższy moment obrotowy i moc aż do 116 KM w topowym modelu gamy.
Jak dbać o ciągniki rolnicze Deutz-Fahr, by służyły nam jak najdłużej?
Zakup maszyny rolniczej (nie tylko ciągników rolniczych, ale i kombajnów Deutz-Fahr czy maszyn zielonkowych Deutz-Fahr) to zwykle największa inwestycja w gospodarstwie rolnym. Wiąże się bowiem z niemałym wydatkiem finansowym. Warto jednak wziąć pod uwagę, że ma ona charakter jednorazowy. Dobry wybór maszyny rolniczej pozwala zaoszczędzić środki finansowe przeznaczane później na jej ewentualne serwisowanie i konserwowanie, a nawet zwykłą, codzienną eksploatację. W związku z tym warto wybrać taki sprzęt, który zamiast generować koszty, zapewni zyski. Taką cechę posiadają ciągniki rolnicze marki Deutz-Fahr.
By jak najrzadziej zjawiać się w sklepach z częściami do ciągników rolniczych, warto zastanowić się nad tym, jak przygotować ciągnik do sezonu i w jaki sposób dbać o jego sprawność podczas kampanii. Specjaliści doradzają, by stanem technicznym maszyny rolniczej interesować się przez cały rok. Dzięki temu jesteśmy w stanie zauważyć pierwsze niepokojące sygnały zbliżających się usterek. Tak jak w każdej maszynie rolniczej, również części do maszyn rolniczych Deutz-Fahr ulegają zużyciu. W niektórych sytuacjach konieczna jest ich rychła wymiana na nowe. Działanie to jest istotne głównie ze względów ekonomicznych. Wymiany elementów i komponentów ciągników rolniczych warto dokonywać jeszcze przed rozpoczęciem sezonu. Każde unieruchomienie maszyny podczas kampanii wiąże się bowiem z niemożnością wykonania nawet podstawowych prac polowych. Przestój generuje straty odczuwalne pod względem ekonomicznym.
Najczęściej w ciągnikach rolniczych zużywają się uszczelki, pompy, filtr hydrauliczny, oświetlenie LED, części do silnika i akcesoria. Warto zadbać o to, by podstawowe z nich mieć zawsze pod ręką. Wówczas ograniczamy ryzyko długotrwałego oczekiwania na zamówioną część. Coraz większa liczba rolników decyduje się na korzystanie z oferty naszego sklepu internetowego. Dostawa trwa zwykle 24 godziny, co wspiera szybką realizację naprawy, a nasi specjaliści pomagają dobrać odpowiednią część do posiadanej maszyny.